Financieel Consultant | Implementatie & Advies

Ben jij onze nieuwe Financieel Consultant | I&A?

Als Financieel Consultant | Implementatie & Advies zorg je voor de implementatie van het product Cogix bij de klant. Je bent projectleider voor je eigen klanten waarbij je verantwoordelijk bent voor een juiste inrichting van de tool en je traint de klant voor het gebruik van de tool. Wij leveren namelijk niet alleen de software, maar delen ook onze kennis met de klanten om de P&C-cyclus te verbeteren. Met jouw financiële achtergrond ben je tevens een vraagbaak voor je collega's op het gebied van planning & control.

Wie zijn wij?

Wij zijn Cogix, onderdeel van de Anago Groep. Een jonge, snelgroeiende software organisatie binnen een sector waar de toekomst ligt. Letterlijk! Met slimme applicaties kun je echt het verschil maken bij je klant, en uiteindelijk ook in de wereld.

Bij Cogix werk je in een unieke omgeving op het snijvlak van IT, financiën en onderwijs: Cogix maakt begroten in het onderwijs gemakkelijk met een complete online applicatie voor de Planning & Control cyclus. Onze applicatie zorgt ervoor dat dit complexe, en veranderlijke proces zo eenvoudig mogelijk wordt gemaakt. Hierdoor krijgt de klant (een onderwijsbestuur) meer grip op het financiële en personele proces, en zal door middel van monitoring beter in staat zijn proactief te kunnen schakelen. Daarmee worden middelen vrijgespeeld om effectiever en efficiënter in te zetten, waardoor je echt bijdraagt aan het vergroten van de kwaliteit van het onderwijs!

Wat ga je doen?

Als Financieel Consultant | Implementatie & Advies zorg je voor de implementatie van het product Cogix bij de klant. Je bent projectleider voor je eigen klanten waarbij je verantwoordelijk bent voor een juiste inrichting van de tool en je traint de klant voor het gebruik van de tool. Wij leveren namelijk niet alleen de software, maar delen ook onze kennis met de klanten om de P&C-cyclus te verbeteren. Met jouw financiële achtergrond ben je tevens een vraagbaak voor je collega's op het gebied van planning & control. Je zal ook een belangrijke rol spelen in gevraagde oplossingen bij bijvoorbeeld aanbestedingen en complexe klantvraagstukken.

Tijdens een implementatie werk je veel samen met de klant en spar je met je collega’s. Je fungeert als sparringpartner voor klanten en bent in staat om op verschillende niveaus mee te praten over specifieke onderwerpen. Een implementatietraject ziet er als volgt uit:

  • Het traject begint met een salesoverdracht: je sales collega’s geven je de ins en outs van de klant die je nodig hebt om de implementatie te starten. Je bespreekt bijzonderheden en de bronsystemen (financiële en personele systemen) waar de klant mee werkt.

  • Je maakt vervolgens een planning en zet het tijdspad neer wie, wat, wanneer doet.

  • Je hebt een kick-off met de klant; daarin bespreek je de planning van de implementatie en training, de samenstelling van het projectteam en welke gegevens de klant moet aanleveren.

  • Als de klant de gegevens heeft aangeleverd, kun jij verder met het inrichten en valideren van de financiële en personele gegevens in de applicatie. Je volgt hiervoor een gedetailleerde checklist en ziet er nauw op toe dat alle cijfers die in de applicatie komen kloppen met de aangeleverde gegevens.

  • Je hebt een terugkoppelsessie met de klant. Hierin bespreek je vragen die je voor de klant hebt naar aanleiding van de validatie die je hebt uitgevoerd. Je zet de laatste puntjes op de i voor een goed werkende applicatie.

  • Uiteindelijk geef je de gebruikers van de klant een training over het gebruik van de applicatie. Na deze training blijf je met de klant in contact bij vragen.

Kwaliteiten die je graag inzet en bij ons door ontwikkelt:

  • De tool is complex en de mogelijkheden ‘oneindig’. Naast dat je deze complexe tool goed zult moeten doorgronden, ben jij goed in verbanden leggen zodat je snapt welke invloed één aanpassing in de rest van het systeem veroorzaakt. Natuurlijk hoef je het ontdekken van de tool niet alleen te doen; als je bij ons start krijg je een uitgebreid inwerkprogramma (Professional Program) van twee maanden waarin je alles leert over de tool en de onderwijswereld.

  • Klanten (en op termijn) collega's vragen jouw advies over de mogelijkheden binnen Cogix voor het inrichten van hun P&C-cyclus. Jij draagt hieraan bij. Met jouw vakkennis kun je levelen met degene die je tegenover je hebt. Ook weet je goed door te vragen naar welbekende ‘vraag achter de vraag’ wat er toe zal leiden dat je het best mogelijke advies kan geven. Het uiteindelijke doel is om met de klant te bepalen wat er nodig is om de volgende fase van volwassenheid te bereiken in de planning & control cyclus.

  • Jij zorgt voor goedlopende en juiste implementaties waarbij gegevens kloppend zijn. Je vindt het leuk om data te analyseren en bent nauwkeurig genoeg om verschillen te ontdekken tussen wat de klant aanlevert en wat er in Cogix staat.

  • Naast dat je zelf de tool moet snappen, ga je het ook aan de klant uitleggen. Jouw uitdaging zit in het begrijpelijk uitleggen van de tool voor een verschillend publiek. Elke gebruiker is anders. Je hebt namelijk te maken met zowel kleine als grotere besturen.

  • De applicatie groeit met de markt mee en dat betekent dat jij ook groeit naar steeds grotere en complexere klanten met steeds complexere vraagstukken, bijvoorbeeld ook in de vorm van aanbestedingen. Hier kun je een mooie ontwikkeling doormaken aangezien het de bedoeling dat je op zowel op financieel gebied als tool inhoudelijk een specialist gaat worden binnen Cogix.

  • Je denkt mee over toekomstige ontwikkelingen in de tool waarbij je met name vanuit de uitgangspunt van de “controller” naar problematiek kijkt.

We zorgen er altijd voor dat we met z’n allen het werk af krijgen. Daarom checken we regelmatig bij elkaar of alles lukt en helpen we elkaar waar nodig in de ondersteuning bij klanten.”

-

Karin van der Heijden

Jouw team

Je komt te werken in een hecht team van 5 Implementatieconsultants en 1 Supportmedewerker. Jullie werken samen met het ontwikkelteam van 11 collega’s, die zorgen voor de doorontwikkeling van de tool. Daarnaast is er een commercieel team wat bestaat uit collega’s van pre-sales, sales, accountmanagement en marketing.

Collegialiteit vinden we belangrijk; je werkt veel samen met je collega’s, er is elke dag een dagstart en er wordt onderling veel gespard over klantcasussen. Je kunt veel van elkaar leren doordat we verschillende achtergronden en ervaringen hebben.

 Wie zoeken wij?

  • Je hebt minimaal een HBO-diploma

  • Je hebt minimaal 3 jaar relevante ervaring (als controller of soortgelijk)

  • Je bent nauwkeurig en accuraat

  • Je hebt analytisch inzicht en kunt goed verbanden leggen

  • Je bent oplossingsgericht en creatief in het vinden van een passende oplossing voor de klant

  • Je kunt een vertaalslag maken tussen wat de klant nu écht vraagt en de oplossingen hiervoor binnen onze tool

  • Je speelt met jouw financiële achtergrond een belangrijke adviserende rol bij toekomstige ontwikkelingen in de tool

  • Je kunt goed procesmatig werken

  • Je spreekt vloeiend Nederlands en Engels

  • Je bent 32-40 uur per week beschikbaar

  • Pre: je hebt ervaring binnen het onderwijs

  • Pre: je hebt ervaring met implementatie van software pakketten

  • Intrinsieke motivatie en passende trots om met onze oplossingen maatschappelijke impact te maken

Wat kun je van ons verwachten?

Je komt terecht in een snelgroeiende organisatie in een branche die volop in beweging is. We hebben een informele werksfeer en vinden naast resultaat, plezier van groot belang. Je kunt van ons de volgende arbeidsvoorwaarden verwachten:

  • Een salaris tussen de €3500 – €5000 afhankelijk van kennis en ervaring

  • Een winstdeling afhankelijk van je prestaties in de vorm van een bonus

  • 26 vakantiedagen en de mogelijkheid tot het bijkopen van 6 extra dagen of de mogelijkheid tot ATV dagen

  • Ons kantoor is gevestigd naast centraal station ’s-Hertogenbosch waar je op flexibele tijden kan werken, en ook de mogelijkheid hebt om thuis te werken met bijbehorend verzorgde thuiswerkplek

  • Een persoonlijk opleidingsbudget (3% van gecombineerd jaarloon) om zelf je groei en ontwikkeling vorm te geven

  • Reiskostenvergoeding (gehele vergoeding OV kosten en vergoeding van €0,23/km ongelimiteerd met de auto of fiets) en de mogelijkheid om gebruik te maken van onze deelauto’s als je naar klanten gaat.

  • Telefoon- en internetvergoeding

  • Teamuitjes, bedrijfsuitjes, borrels en een gezamenlijke lunch op kantoor.

  • Iets terugdoen voor de maatschappij in de vorm van een jaarlijks maatschappelijk uitje en op actieve wijze steunen van goede doelen

Solliciteren of een kop koffie samen?

Is je interesse in de functie gewekt? Door hiernaast je gegevens achter te laten, kun je direct solliciteren.

Ben je enthousiast over Anago Groep, maar twijfel je over deze specifieke vacature? Ook dan kun je hiernaast je gegevens aan ons doorgeven. Dan nemen we contact met je op om vrijblijvend samen een kop koffie te drinken en naar de mogelijkheden te kijken.

In beide gevallen gebruiken we je gegevens alleen voor je sollicitatie dan wel verzoek tot kennismaking.

P.S. liever thee dan koffie? Dat mag ook!